17
Dec
09

P(r)ostul la romani

Azi m-am hotarat sa va scriu cateva randuri despre un obicei crestin care mie mi se pare destul de anapoda: POSTUL.

V-ati intrebat vreodata de ce tin oamenii post? Ei bine de ceva timp in jurul meu tot mai multe persoane devin “postaholice” (am inventat chiar si un termen, ca sa vedeti cat de tare ma freaca piticii de pe creier), si nu inteleg de unde “moda” asta a postului. Cum se face ca toti , ca la o comanda venita de la cel mai afurisit maresal, devin cuviosi cu o saptamana inainte de Craciun. Ignora toti faptul ca pana atunci au injurat si au pacatuit cat au putut, toti au impresia ca daca nu isi vor umfla timp de o saptamana “ghiozdanele” cu carne si alte lucruri interzise postului vor fi iertati de pacate. Be serios, are si Dumnezeu limitele lui!

Am auzit de la cineva ca daca se abtine de la diverse mancaruri, se va simti mai impacat cu sine insusi. Aiurea! In cel mai bun caz daca te stapanesti sa nu bagi in tine anumite lucruri , o sa te alegi cel mult cu o durere de stomac si nervi ca “nu ai voie” sa mananci ca un om normal.

In fine, nu vreau sa intelegeti ca sunt ateu sau alte prostii. Cred in Dumnezeu, merg la biserica si ma rog aproape in fiecare seara dar nu pot sa fiu ipocrit si nu suport sa vad cu cad altii in genunchi in fata bisericii doar inainte de cate o sarbatoare legala.

Mancatul de legume timp de o saptamana nu o sa va faca mai buni, nu o sa faca nici macar pofta de preparatele specifice sarbatorilor de iarna asa cum credeti. Daca te indopi cu legume si urmatorul tau gand este la cum sa copiezi la urmatorul examen, tot chinul la care ti-ai supus corpul devine egal cu ZERO. Asa ca, pentru binele tau si al corpului tau, mananca normal, chinul la care te supui e inutil.

Recunosc ca nu am tinut post in viata mea, si ca nu sunt un model de urmat, dar asta sunt eu. Cel putin asa pacatos cum sunt , nu ma mint pe mine. Intre mine si un “postaholic” (mi-a placut asta, deci o s-o folosesc mai des) nu e nici o diferenta, sau da este, aceea ca eu mananc tot ce-mi doreste “inimioara”.

Am inceput sa ma enervez si asta nu e bine, pentru ca imi stric postul specific mie acela de calmare a nervilor si evitarea certurilor si a discutilor in contradictoriu. Da, asta este postul pe care il tin eu si consider ca este de un milion de o ori mai bun decat postul pe care il tin cei despre care v-am vorbit.

Cam atat pentru astazi, m-am descarcat si acum ma indrept cu pasi repezi spre patul care imi face “avansuri” din ce in ce mai insistent.

Cu drag al vostru pacatos,

Mishu.

3 Responses to “P(r)ostul la romani”


  1. 1 adi
    Decembrie 17, 2009 la 6:24 pm

    salut, tre sa-mi spun si eu parerea ca nu ma pot abtine. deci, in mare ai dreptate dar daca generalizezi gresesti, pentru ca sunt persoane care chiar tin post.
    am intalnit pe cineva (un baiat) care imi spune: de azi tin post! si replica mea a fost aia specifica noua: iesi ma in… si-mi zice ca niciodata: te rog sa nu ma provoci ca vreau sa tin post nu sa mananc legume!!! m-a dat pe spate cu asta, era unul dintre aia care injura foarte mult printe altele(nu o sa dau detalii) si acum ajunsese sa tina un post cu’ constiinciozitate.
    ca si concluzie iti spun ca mai exista si oameni care cand tin post chiar tin!
    succes in continuare!

  2. 2 garga .
    Decembrie 22, 2009 la 2:34 pm

    Si eu urasc cand ma pune mama inainte de paste si de craciun sa tin post…obligata ..:-j

  3. Ianuarie 13, 2010 la 10:38 am

    Aceasta tema este pur si simplu fara pereche:), este foarte interesant pentru mine:P Bravo !! vreau sa mai vad in continuare discutii pe tema asta!


Lasă un răspuns

Decembrie 2009
L M M M V S D
« Noi   Ian »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Blog Stats

  • 4,219 hits

